Bilboquet (bilboke diye okunur), bir tür dikkat ve denge oyunu.
Oyunda, araç olarak birbirlerine uzunca bir iple bağlı bir top ya da başka bir yuvarlak nesneyle, bir çubuk ya da topun içine oturabileceği yuva kullanılır. KanadaEskimoları, ajaqaq adını verdikleri bu oyunu hayvan kemiklerinden yaptıkları oyuncaklarla oynarlarmış. Oyunda amaç, ipin ucundaki topu ileri doğru fırlatıp, tekrar çubuk üzerindeki yuvasına sokmaya çalışmaktır.
KAVRAM
ROUSSEAU'NUN “YALNIZ GEZENİN DÜŞLERİ”NDE
MUTLULUK ARAYIŞI
Şevket Kadıoğlu
KAYNAK: C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi Aralık 2007 Cilt : 31 No:2 181-203
Rousseau’da mutluluk anlayışının bir başka dinamiği “doğal eğilimler”e
göre davranmaktır. Gerek İtiraflar'da ve gerekse Yalnız Gezenin Düşleri'nde
doğal eğilimleri yoklamak gerektiğini sıkça dile getirerek kalbinin ona emrettiği
ahlâk çerçevesinde davranmaya özen gösterir. Oysa yaşadığı topluma uygun tek
ahlakın “hacıyatmaz ahlâkı (la morale du bilboquet) “(Rousseau, 1975: 175)
olduğundan yakınır. Hiçbir şeyde düşüncesini belirtmemeye dayalı böyle bir
ahlâk uyarınca davranan insanların daha az kötü olacaklarını savunur. Tabii
susarak ve her şeyi kabullenerek yaşamını sürdürmekle erdemli olmayı
becerebilirse… Doğal eğilimlere göre davranma ilkesinin toplum içinde geçerli
olmayacağı açık. Doğal eğilimleri ve istekleri özgürlüğün araçları olarak gören
Rousseau bu özgürlüğü istediğimiz gibi kullanarak nasıl kötü olmaktan
sakınacağımızı söylemez ama, Yalnız Gezenin Düşleri' nin Altıncı Gezintisi’nde
asıl özgürlüğün” insanın yapmak istemediğini yapmaması” (Rousseau, 2004:
119) anlamına geldiğini belirterek bu çelişik durumu adeta ödünlemeye çalışır.
Rousseau’nun bu ilkeyi Yalnız Gezenin Düşleri adlı yapıtında daha vurgulu bir
biçimde ortaya sermesi, bu ilkenin toplumdan uzak ya şayan insan için daha
uygun olduğu tezini güçlendiriyor. Dördüncü Gezinti’de (s. 78), Altıncı
“eğilimlerine uymaktan başka bir davranış kuralı olmadığı”nı (s.121) belirterek
onu yönlendiren gücün eğilimleri olduğunu sıkça vurgular. Yalnız, duyguları için
söylediği kanımızca eğilimleri için de geçerlidir. Zira Dokuzuncu Gezinti’de “Bu
yalnızca duyulardan kaynaklanan bir zevk olsa da bunun mutlaka ahlâki bir
sebebi vardır” açıklaması onun zevklerinde bir “hedonizm” güdücülüğü
arayanlara yanıt verir
MEKAN
The Le Bilboquet is a famous Jazz Club in Paris. Opened in 1947, this Jazz Club is sure to enchant you with its charm. So, all Jazz enthusiasts come and experience the brilliance of this historic club.
Features of the Le Bilboquet in Paris:
- The Le Bilboquet is a smooth blend of a restaurant, piano bar and a jazz club.
- Wood paneled rooms, Victorian candelabra, copper ceiling and a brass-trimmed bar make it a perfect spot for all jazz enthusiasts to sit back and relax.
- The Le Bilboquet presents you with spectacular French cuisine, accompanied with a live band playing Jazz music.
- The Le Bilboquet in Paris has a swing night every Saturdays.
- Some of the famous people who have performed at the Le Bilboquet in Paris are: Billie Holiday, Dizzy Gilespie, Duke Ellington, Stephane Guerault Quartet, Miles Davis, Gilda Galas Quartet, Charles Parker etc.
Location of the Le Bilboquet, Paris:
The Le Bilboquet is located in the center of the Latin Quarter or the Saint-Germaine-des-Pres.
How can you go to the Le Bilboquet in Paris?
You can reach the Le Bilboquet in Paris by taking the metro: Saint- Germain -des- Prés (line 4).
The timings of Le Bilboquet in Paris:
The Le Bilboquet in Paris is open all days a week from eight in the evening to 2:45 in the morning. But the Jazz music starts from 10:30 at night and continues till Le Bilboquet closes down (2:45 am).
The admission fee to the Le Bilboquet in Paris:
You need to pay an admission fee, in order to enter the Le Bilboquet in Paris. The entry fee starts from €18.
The Contact Details of Le Bilboquet in Paris:
Address of the Le Bilboquet in Paris:
13, rue Saint Benoît, Paris, France 75006
HAKKINDA
HİZMETÇİLER
CLAIRE : SELİN TÜRKMEN
SOLANGE : BERNA ADIGÜZEL
HANIMEFENDİ : ÖZGE O'NEILL
_________________________
Yazan: Jean GENET
Çeviren: Salah BİRSEL
Ortak Reji Çalışması
Dramaturg: Sinem ÖZLEK
Dekor: Cihan AŞAR
Kostüm: Onur UĞURLU
Işık: Murat İŞÇİ
Müzik: UTKU AKINCI
Süpervizör: Engin ALKAN
_________________________
İLK GÖSTERİM: 21 EKİM 2009